Pages

Wednesday 10 June 2009

LAGU PUTERI UMNO

Dengan berkat doa, hasrat ikhlas dijiwa
Kami berusaha dengan setia
Berikrar berjanji, bersatu, teguh hati
Pertahan kedaulatan bangsa merdeka

Dengan bersemangat tabor bakti dan khidmat
Untuk rakyat di kota dan di desa
Hingga ke titisan darah yang terakhir
Rela berjuang demi maruah bangsa

Kamilah PUTERI pewaris bangsa dan negara
Rela untuk berkorban harta dan nyawa
Demi agama, bangsa dan negara
PUTERI UMNO terus mara

PUTERI UMNO akan tetap setia
PUTERI UMNO akan terus mara

3 comments:

  1. apa perasaan cik am kalau ada kenyataan sesetengah ahli Puteri UMNO ini mengatakan Puteri UMNO sebagai batu loncatan untuk mendapat sugar daddy?

    betul ke?

    ReplyDelete
  2. i like u to give kritikan.. i love yr word...
    Itu nama nya manusia... Dan kita kena melihat walaupun rambut sama hitam tapi hati an niatnya tidak sama.. ada warna putih dan aada sebaliknya... Sebenarnya kita ingin mendidik semua ahli puteri untuk mengajak mereka berfikir dan sentiasa berfikiran positif untuk memajukan diri dalam kehidupan kini di samping memberi maklumat yang tepat dan menjadi pemudah cara pada masyarakat. Andai ada ahli puteri yang berkata begitu, maka itu pilihannya... Jangan kerana ada puteri bersikap begitu, kita menunding jari kepada semua puteri umno yang ada.. Jangan kerana seorang mencari sugar dady, semua kita samakannya... Bukan puteri umno pun ada juga yang mencari sugar dady.. Kita boleh menasihati tapi kita tidak boleh memaksa jika itu pilihannnya dan individu itu sendiri akan berfikir kesannya nanti.

    Biarlah kita jadi insan membina dan berfikir, jangan jadi orng yang suka melihat keburukan orang lain tanpa melihat kelemahan sendiri. Bila kita lihat kelemahan orang kita harus mengambilnya sebagai iktibar dan pengajaran supaya kita dapat berfikir dan pendapat kita boleh diguna diterima ramai.

    ReplyDelete